Tryggt köp

Tryggt köp!


Sedan 1997 har vi levererat kosttillskott direkt hem till kunder i hela landet. För oss är det väldigt viktigt att du är nöjd med produkterna, med Vesterålens Naturprodukter och inte minst med handeln.
Här är lite grundläggande information om vad du kan förvänta dig av oss och våra samarbetspartners – och inte minst information om hur du kan kontakta oss.




Gratis kundtjänsttelefon: 020-47 48 48

Vår kundtjänst har öppet från 08:00-18:00 alla vardagar. Ring oss om du har några synpunkter på ditt möte med en säljare eller om du behöver hjälp att skräddarsy ditt abonnemang.


Vi arbetar ständigt med att förbättra oss och uppskattar både kritik och beröm. Vi är stolta över vårt kundtjänstcenter som gärna vill hjälpa dig.


E-post som skickas till vår kundtjänst besvaras vanligtvis inom 48 timmar.


Om handeln

Det ska vara tryggt och bekvämt att vara abonnent hos oss. Därför är vi angelägna om att ha ett långsiktigt samarbete med våra partners. Våra samarbetspartners måste vara seriösa och ha bra system för att säkerställa kvaliteten på handeln.


Vi ställer stora krav på våra leverantörer och samarbetspartners och följer dem noggrant för att säkerställa att du får positiva upplevelser i all kontakt med oss. Vi lär själva upp våra säljare – som inkluderar information om produkterna och inte minst om hur vi förväntar oss att mötet med dig och andra kunder ska vara.


Här är några regler som vi har för att det ska vara en trygg och positiv upplevelse att köpa våra produkter:

  • Säljaren ska presentera sig när han/hon kontaktar dig.
  • Säljaren ska uppträda i linje med våra kärnvärden: Äkthet, pålitlighet, enkelhet.
  • Vi ska inte sälja till personer som är under 18 år.
  • Säljare som bryter mot våra regler får inte representera oss.
  • Våra säljare ska naturligtvis även följa svensk lagstiftning.
  • Vi ska inte prata negativt om våra konkurrenter men ge produktinformation på ett sakligt och riktigt sätt.

Rättigheter

Alla konsumenter i Sverige har rättigheter enligt flera olika lagar. En av de viktigaste rättigheterna du har när du ingår ett avtal om leverans av våra produkter, är att du kan ångra dig inom 14 dagar (distans- och hemförsäljningslagen).


Denna gräns gäller från att du mottagit din första leverans.


Utöver de krav som finns enligt lag så är abonnemanget utan bindningstid och kan sägas upp när du själv önskar detta.


Villkor och praktisk information om abonnemanget hittar du tillsammans med din leverans. Du kan även ringa till vår kundtjänst på telefonnummer 020-47 47 48


Vi hoppas du blir nöjd!