Frågor och svar om våra abonnemang

  • Hur lång är leveranstiden?

    Nya beställningar, både singelköp och abonnemang levereras normalt 2-5 arbetsdagar efter lagd order. 

    Abonnemang levereras sedan efter vald leveransintervall. 

  • Vad är uppsägningstiden?

    Hos Vesterålen's har du ingen uppsägningstid eller bindningstid på löpande abonnemang. 

    Det lönar sig trots allt att fundera ifall du vill säga upp ditt abonnemang helt, eller lägga den på paus. Som kund på Vesterålen’s behåller du dina bonuspoäng även då ditt abonnemang är på paus.

    Du kan ändra försändelsedatum av nästa försändelse via ”Min sida”, eller genom att ringa eller mejla oss.

  • Kan jag pausa mitt abonnemang?

    Har du kanske för mycket hemma? Eller ska du kanske resa bort ett tag? 

    Inga problem, du kan när som helst pausa ditt abonnemang hos oss. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. 

  • Vad kostar frakten?

    Alla abonnemang är alltid fraktfria hos oss.

    Enkelköp tillkommer frakt med 39kr. 

  • Hur betalar jag?

    Alla priser som visas är inkl moms. 

    Faktura sänds med din leverans och du har 25 dagar att betala från fakturadatum. 

    Det är även möjligt att skaffa bankgirot hos oss, så sparar du tid med betalning i fortsättningen. Då du får din första faktura, är det bara att sätta upp bankgirot via din nätbank. Praktiskt och enkelt!

  • Hur gör jag om jag ångrat mitt köp?

    Vi följer distanshandelslagen vilket innebär att du har 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot varan. Om du utövar din ångerrätt ska du senast inom 14 dagar skicka tillbaka obruten och felfri produkt till oss.

    Vid retur betalar du som kund frakten, du väger paketet och applicerar porto utefter vikt på paketet. Paketet skall vara obrutet och även innehålla fakturan så vi ser att returen kommer ifrån dig.

    Paketet återsänds till följande adress:

    NutraQ Sweden AB
    c/o Parsell
    Schillers Väg 2
    451 55 Uddevalla

    Återbetalning av det belopp som du har betalat kommer att ske inom 14 dagar från den dag kundservice tog emot ditt meddelande om att avtalet frånträtts. Återbetalning kommer att ske till ditt bankkonto.

    För mer information läs våra köpvillkor här

     

  • Hur börjar jag använda ”Min sida”?

    Om du är vår kund och har gett din e-postadress, kan du gå och se på och göra ändringar i ditt abonnemang genom ”Min sida”. Då du första gången loggar in på ”Min sida” (eller om du har glömt ditt lösenord), klicka på ”Glömt lösenord?” och fyll i din e-post adress. Ett par minuter efter att klicka på ”ÄNDRA LÖSENORD”, kommer du att få ett mejl med vilket du kan logga in med ett nytt lösenord.

    I fortsättningen kan du logga in direkt med e-post eller kundnummer och ditt lösenord.

  • Var ser jag mina bonuspoäng?

    Du ser mängden bonuspoäng du har i din nyaste faktura. Här ser du även hur dina bonuspoäng samlas och hur de kan användas. Om du är osäker, kan du också kontakta oss för att fråga om ditt bonuspoängsaldo. Bonusprodukterna beställs även via oss.

  • Hur sparar jag pengar med mitt abonnemang?

    Abonnemang lönar sig alltid hos Vesterålen’s. Försändelserna är billigare än engångsköp, och med abonnemang behöver du inte betala för frakt.

    Desto längre intervall du väljer med Vesterålen’s Omega-3 och Argus desto mer sparar du. Kontakta kundtjänst om du vill veta mera.  Dessutom samlar du bonuspoäng med vilka du kan skaffa bonusprodukter helt gratis.

Undrar du över något?


Bläddra gärna och se om du kan hitta svaret. Du är även givetvis varmt välkommen att kontakta oss. 

 

imagedgqp.png

0522 - 58 50 00

Vi är alltid glada att prata med dig.

 

image9a4eb.png

kundservice@vnp.se

Varmt välkommen att maila oss.